Gumiszerelés Centírozás Gumi, Kocsi Kft.

Téligumi Nyárigumi

Linkek
gumiszerelés
3
4
1
2
Vissza

- Gumiszerelés - Centírozás - Gumiszerelés anyagok, felszerelés, cégek, gépek.

Vállaljuk gumiabroncsok és felnik beszerzését. Szolgáltatásaink: gumiszerelés, centírozás.

 

Megkeressük a sérülést az abroncs oldalfalán.
Oldalvágóval levágjuk a lógó acélkord szálakat.
A kihorzsolt felületről kefével eltávolítjuk a horzsalékot
Vizsgálóárral alaposan feltárjuk a sérülést, megállapítjuk a károsodás nagyságát.
Ügyeljünk rá, hogy a vizsgálat helye jól megvilágított legyen, hogy minden lehetséges elválást könnyen észrevegyünk.
Kihorzsoljuk az átmenő sérülés teljes hosszát vagy gyémántfejű horzsolóval,
Megmérjük a kihorzsolt, kitisztított sérülés hosszát és szélességét. Hosszát mindig a futófelületre merőlegesen, míg szélességét mindig a futófelülettel párhuzamos irányban mérjük. (Lásd a javítási táblázatunkban lévő ábrát!) Meghatározzuk a sérülés mélységét is. Az adatokat felírjuk.
Amennyiben az abroncsot javíthatónak ítéljük meg, akkor megfelelő horzsolóval tölcsért képezünk a gumiabroncs felületén. Általában alacsony fordulat¬számú légmotort használunk, kivéve, ha az acélkordot kell horzsolnunk. Acélkord horzsoláskor mindig magas fordulatszámú légmotort használunk.
Vagy acélkord horzsoló kővel. A gyémántfejű horzsoló előnye, hogy nem égeti a gumit és hosszú élettartamú, míg a horzsolókő előnye, hogy olcsóbb, de a használat során elkopik.
A sérülésre jelölőkrétával rajzolunk egy nagy célkeresztet, amely majd a tapasz központos felhelyezését segíti elő.
A célkeresztet úgy tudjuk a tapasz tájolására felhasználni, hogy a célkereszt a tapasz oldalainak közepén fusson át.
A sérülés méreteinek ismeretében a javítási táblázatból kiválasztjuk a meg¬felelő tapaszt, amelyet a célkereszt segítségével a sérülés közepére helyezünk és körbejelöljük.
Bufsol spray-vel zsírtalanítjuk a felületet kívül is
Bekenjük az átmenő sérülést kívül is
80 °C-ra beállított előmelegítőn képlékennyé melegítjük a kitöltő gumit, le¬húzzuk róla a sárga csomagoló fóliát.
Ezután megfelelő horzsolók alkalmazásával a gumiabroncs belsejében is felhorzsoljuk az átmenő sérülés körüli részt.
és belül is.
és belül is Rapid oldattal (meleg vulkanizáló oldat) és megvárjuk, míg az oldó¬szer elpárolog, a felület száraz lesz.
Tiszta, frissen mosott kézzel kicsit segítve úgynevezett "szivart" sodrunk a PR kitöltő gumiból,
A horzsalékot mindig porszívózással távolítjuk el a felületről!
Felületkaparóval eltávolítjuk a maradványokat, amit természetesen újra ki kell porszívózni az abroncsból.
Elővesszük a sárga fóliába csomagolt 1,5 mm vastag 250 mm hosszú PR kitöltő gumit és csíkokat vágunk belőle, hogy a gumiabroncs gumihiányát pótoljuk.
Amit jól bedolgozunk az átmenő sérülésbe. Vigyázni kell, hogy a kitöltő gumiban ne maradjon levegő, mert az a vulkanizálásnál szivacsosodást okozhat.
A sérülésből kiálló kitöltő gumit kézi¬görgő segítségével mind kívül,
A Pangopress fűtőpofáit kívül/belül rá¬helyezzük a PR kitöltő gumival ellátott és a présfóliával letakart sérülésre. Nagyon fontos, hogy a fütőpofák egy¬mással éppen átellenben legyenek, mert így a leghatásosabb a vulkanizálás.
Ezután felhorzsoljuk az abroncs belsejében a korábban bejelölt teljes tapasz¬méretet.
Mind belül rádolgozzuk a sérülésre úgy, hogy az kb. 3 mm-el túlnyúljon a gumi¬abroncs felületén, mert a vulkanizálás alatt az úgyis elfolyik.
A sérülésnek korábban bemért mélységéhez hozzáadunk + 2x3 = 6 mm-t és beállítjuk a Pangospress időmérő óráját úgy, hogy minden mm-re 3 perc vulkanizálási időt számítunk. Vulkanizálás közben esetleg ráhúzhatunk még a préstengelyre.
Porszívóval gondosan eltávolítjuk a horzsalékot.
(Ne alkalmazzunk sűrített levegős ráfújást a horzsalék eltávolítására egyrészt azért, mert sok visszahull az abroncsba, másrészt olajcseppecskék kerülhetnek a felületre és mindkettő a tapasz leválását okozhatja.
Mind kívülről mind belülről présfóliával letakarjuk a sérülést, hogy megakadályozzuk, hogy a vulkanizálás alatt a Pangopress fűtőpofáira ráfolyjon a kitöltő gumi. A Pangopress-t korábban be¬kapcsoljuk és felmelegítjük. Nem árt, ha védőkesztyűben dolgozunk, mivel a működési hőmérséklet 140 t 10 °C.
Amikor a beállított vulkanizálási idő lejár az óra csenget, a PR kitöltő gumival végzett gumihiány pótlása a meleg Rapid oldattal és a 140 ~ 10 °C hőmérséklettel befejeződött.
Bufsol kémiai tisztítószerrel zsírtalanítjuk a felületet.
Felületkaparóval lekaparjuk a maradványokat, amelyet természetesen porszívóval eltávolítunk az abroncsból.
A célkereszt segítségével a két végén összefogott javító tapaszt a sérülés közepére helyezzük és kézi görgővel mindig belülről a szélek felé haladva gondosan a gumiabroncs felületére dolgozzuk.
A beépített javító tapasz széleit bekenjük butil javító oldattal.
Csiszoló vászonnal finomítjuk a javítás felületét, hogy minél észrevehetetlenebbé tegyük.
Hideg vulkanizáló oldattal (H.D. vagy Blue Maxibond) gondosan bekenjük az abroncs felületét és megvárjuk, amíg az oldószer teljesen elpárolog és a felüIet száraz lesz!
A le görgőzést végezhetjük tapaszkalapács segítségével is, amely percenként 3.700 ütést visz rá a javító tapaszra. Különösen előnyös a használata acélbetétes javító tapaszok beépítésénél. Aki egyszer megtapasztalja, hogy milyen könnyű a tapaszkalapáccsal dolgozni, és milyen szép felületet ad, már nem is akar visszatérni a kézi módszerhez.
Az oldalfal kijavítása befejeződött.
A gondosan megjavított gumiabroncs még hosszú ideig tovább szolgálhatja gazdáját.
A kiválasztott tapasz alját behajtjuk, ezáltal a perforált fólia felpattan, a fólia a javító tapaszról lehúzható. A lehúzott fóliákat a tapasz két végének megfogására használjuk.
A jobb légzárás érdekében a már beépített javító tapasz széleit bekenjük hideg vulkanizáló oldattal. Megvárjuk, míg az oldószer teljesen elpárolog és a felület száraz lesz!
Ezután következik a csinosítás.
Késsel eltávolítjuk a vulkanizálási túl¬folyásokat.

 

Könyvelő Iroda

Könyvelés Adótanácsadás

gumiabroncs barumgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncs
Vizsgáztatás
Gumi-ról
A linkek oldalon tárolt hivatkozásaink között szinte mindent megtalál: az autószerelés, könyvelés, klub egyéb sok-sok szolgáltatás és fontos oldal, amire szüksége lehet internetezés és a szürke vagy vidám hétköznapok során.
Kapcsolat
Főoldal